8 februari 2010

Nymålat!

Den här veckan ska jag börja måla om i Pontus rum!!
Han har tjatat om det i flera år, stackarn... Lika länge som jag har lovat att jag ska göra det...
Idag har han en melerad blå vägg med en bred bård full av tokroliga bilar och flygplan med stora ögon och nästan lika stora leenden! En småbarns-bård alltså!!

Nu är Pontus 9 år (och beter sig ibland som en tonåring ;-). Han är stor nog att få lite nytt och fint, och stor nog att vara med och välja färger själv! Därför tog jag nu tag i detta projekt!
Färgerna han valt heter Reine och Amalia från Beckers (Tyvärr hittar jag inte Amalia på Beckers hemsida, men de har en snarlik som heter Olivia som du ser HÄR!).
Den lite ljusare ska täcka tre av fyra väggar, och den mörkare hamnar på den fjärde väggen! Där kommer jag också måla stjärnor i Silver-färg! Det blir här, ovanför skrivbordet!
Underst målar jag med magnetfärg så att han kan använda ytan till anslagstavla!

Det kommer bli sååå fint!!

Inga kommentarer: