8 december 2010

Månadens utmaning på Scrapgalen

Hallå där! Ni har väl inte missat decembers månads utmaning hos Scrapgalen?
Ni ska inspireras av en skiss och göra en layout eller kort med jul-/vintertema i andra färger än de typiska jul-färgerna!
Gå in på Scrapgalen-bloggen och kika vad du kan vinna!

Så här ser skissen ut:

Och här kommer lite inspiration! Ett foto av mig och min lilla mormor, taget i januari 1972. Jag leker med mina julklappar, pussel (som fortfarande finns kvar!) och den roliga gunghästen!


Pappret är Pink Paislees Daydream. De gröna små remsorna är Glitz Hoopla Floral.

Titeln är skriven med American Crafts thickers Delight, och de söta små hjärt-knapparna kommer från YouDo.
Jag har också använt tejp från Pink Paislee, den heter Artisan Tape.

Nere i högra hörnet ser du en canvas-tag från Canvas Home Basics. Jag har först strukit lite ljusgrön Studio akrylfärg på den, sedan duschat den med grön mist från Tattered Angels.
 
Lycka till!

Inga kommentarer: