8 januari 2011

My Minds Eye "Lost and Found"

Idag ska jag visa två layouter jag gjort för Scrapgalen!
Jag har använt de underbara Lost and Found-papprena, beströdda med glitter (och jag som inte ens är så förtjust i glitter!).
Först ut en layout med foton från Paris. En stad jag besökte för många år sen, och inte blev så jätteimponerad av faktiskt... Smutsigt och slitet... Men visst, med en del vackra och historiska byggnader.


Det här pappret jag har använt heter Beautiful Day-Paris och är helt bedårande med det röda glittret på!
Som fotomatta har jag använt kraftfärgad cardstock, och i ovankant och nederkant på fotomattan sitter två remsor från Beautiful Day-papprets baksida!

Titeln är thickers från American Crafts och de heter Nutmeg.
Du ser också en svart tag från Canvas Home Basics, som jag skrivit på med vit penna.

.........................................................

Sen kommer en layout med ett mycket stiligt foto av min morfar.
Han hann tyvärr lämna jordelivet innan jag föddes. Synd, för jag hade verkligen velat träffa honom!
Kolla in den stiliga uniformen och hans välkammade frisyr!
 

I botten vitt cardstock (som tyvärr ser lite ljusblått ut då det fotograferats i för dåligt ljus!), och på det en ruta av det prickiga, glittriga pappret Buddies-Perfect. Jag har tillverkat en egen journalingruta med det färdiga kortet Party-Title på vilket jag klistrat en bit från baksidan på pappret Boy-Dapper Dots. Jag kommer skriva text på den så fort jag tagit på reda mer om min morfar och när det stiliga fotot är taget!

Titeln är skriven med små söta bokstavsstickers från Jenni Bowlin samt thickers från American Crafts.

Det mesta av materialet finns att hitta hos Scrapgalen! Passa på nu, för där är det mellandagsrea t.o.m. imorgon söndag d. 9/1

Inga kommentarer: