2 mars 2011

Mer om Romme Alpin Skilodge

Kul! Igår ramlade det in över 25 besökare i min blogg, mer än dubbelt så mycket som andra dagar.
Jag tror förklaringen var titeln på inlägget som innehöll ordet Romme, och det faktum att många googlar det namnet just nu i sportlovstider!
Så varför inte skriva lite mer om anläggningen? En liten recension helt enkelt!

Vi spenderade fyra dagar på Skilodgen och trivdes jättebra! Servicen var utmärkt, förutom kanske en del av personalen i restaurangen som var lite virriga vid några tillfällen. En bordsbokning föll bort (men de ordnade till det!), och min vinflaska försvann! Det kanske kräver en förklaring... Det var så här: I restaurangen kunde man beställa in en flaska vin till maten, och drack man inte upp hela (vilket JAG iallafall inte gör!) kunde de spara den åt en till kommande middagar. Men, dag 2 kom de först in med fel vinflaska, och dag 3 hittade de inte flaskan... Men, inga problem! Jag fick en ny och fick en skvätt extra! :-)

Rummen var fräscha och fina, jag skrev dock i utvärderingen att man kanske skulle kunna ha någon form av hyllor på några väggar. Det hade varit praktiskt att kunna ställa upp lite saker där. Nu fick allt trängas på det minimala skrivbordet.

Ungarna hade jättekul på kvällarna vid pingisbordet som fanns i anslutning till receptionen. Där samlades hotellets ungar och ungdomar och spelade rundpingis så det stod härliga till!

All personal var trevlig och vänlig.
Det gällde även ute i backarna! En kille i knappliften vid barnbacken hade världens tålamod och hjälpte Lukas med ett leende och "det är inga problem-inställning" när han skulle ta sig upp med en snowboard på fötterna!

Backarna var fina även om de såklart blev lite uppkörda fram på dagen. Svårt för en glad amatör som jag... Det är lät att få "felskär" då...

Priset då? Jovars, jag tycker nog att det är ganska prisvärt med 11000-12000 för fyra personer där det ingick tre nätters boende, tre buffémiddagar, tre frukostar, fyra dagars liftkort och skidhyra för mig i fyra dagar.

Helt enkelt en underbar semestertripp, och vi kommer definitivt återvända!

Inga kommentarer: