29 september 2011

Lagerhaus Thermomugg

Nu ska ni få se en kul grej jag gjort! Dekoration till en termosmugg!
Det var en kollega på jobbet som vann en sån mugg på en tipspromenad, och jag fick syn på den. Tänkte att den kan man säkert piffa till! Det är nämligen så att ytterst är det en mugg och i den finns en insats. mellan dessa skapas ett luftrum som ju är perfekt att sticka i nåt snyggt!
Thermomugg Coffee köper man på Lagerhaus. Så här ser den ut "opiffad":


Texten ni ser sitter på ett pappersblad som ligger i utrymmet mellan de två väggarna. Pappret blev perfekt att använda som mall!
Jag valde att använda kaffebruna nyanser med tanke på att det kommer vara mest kaffe i den där termosmuggen.
Några spillbitar av Maja Designs Ska vi ta en fika kom väl till pass! Och så här blev det:



Kul grej!
Kollegan berättade att hennes tonårsdotter också har en sån mugg, och hon frågade om jag kunde piffa till hennes också. Så nu har jag ett nytt projekt att sätta fingarna i!

3 kommentarer:

Stephi sa...

va snyggt o påhittigt!!

Unknown sa...

vet detta är ett väldigt gammalt inlägg från dig men prövar att fråga ändå. Jag har kommit över en likadan mugg och vill sätta piff på den som dig. Men hur fick du upp den så du kom åt mellanrummet?

Ulrika sa...

Hej Jenny!
Jag vet inte hur jag kommer i kontakt med dig, du verkar inte ha nån blogg...?
Men jag chansar att skriva här, så får vi se om du tittar in här igen!
Jag tror tyvärr att Lagerhaus senare ändrade på muggarna så att man inte kunde öppna dem. För med denna mugg var det enkelt att bara skruva av "toppen" på den! Kanske finns det andra muggar på andra ställen där man kan skruva av ovandelen? Lycka till!