28 november 2011

Mera kort!

Så kommer ytterligare ett kort här i bloggen!
Detta kort är också gjort till en utmaning hos Magdas. Man skulle göra en dekoration (och kanske fästa den på ett kort eller en layout), där man jobbar med lager-på-lager.
Kika på inlägget här, så fattar ni!

Jag har jobbat med Jillibean Soups underbara jul-serie Christmas Eve Chowder, och så här gjorde jag:

Dekorationen består av utstansade cirklar, den längst bak har ju en fin scallopkant!
Ovanpå den klistrade jag en helt rund bit, och ovanpå den fäste jag en bit av det där underbara randiga pappret. Med 3D-kuddar för att få lite effekt! Och till slut ovanpå den satte jag den söta pingvinen som är en diecut från samma pappers-serie. Den är också fäst med 3D-kuddar för att "stå ut" lite!
Till slut den gulliga pratbubblan (också Jillibean Soup) med små stickers från Cosmo Cricket.

Det här kortet ska rektorn i barnens skola få då vi i Föräldrarådet tackar av honom nästa vecka.
Jag fick tips av rara Sussie att jag kunde klä en vanlig klänypa i trä med lite matchande papper och sedan fästa kortet i den blomma vi också ska ge till rektorn. Bra idé, Sussie! Så får det bli!

1 kommentar:

Becca sa...

Fantastiskt fint kort!