5 februari 2012

Långhårig kille

Den här layouten har jag gjort för Mollys scrapbooking.
Jag fick i gäst-dt-uppdrag ett kit som heter Bus eller godis med en hel del ganska typiska Halloween-grejer. Min utmaning som jag själv satte upp vara att skapa så mycket som möjligt av det så att det inte blev med typiskt Halloween-tema! Kitet köper du på rea HÄR!
Denna layout tycker jag klarade sig galant i utmaningen!


Visst är det läckert, bakgrundspappret?! Snyggt grönt med prickar!
Jag stänkte lite på det med svart mist.


Ett av papprena i kitet hade ett mönster bestående av runda prickar i olika storlekar. Jag stansade ut några av dem och placerade ut dem på layouten. Tillsammans med några glittriga stora brads och några knappar bröt det av fint mot det andra kvadratiska!



Textremsorna gör man på detta sätt:
Skriv din text i en textruta i Word eller Pages eller annat dylikt program.
Fyll rutan med färg, i detta fall svart. Markera din text och välj att din text ska vara vit. När du sedan printar ut texten ser det ut som om du skrivit med vitt bläck på svart bakgrund!


Inga kommentarer: