5 mars 2012

Måndags-skissen

Jag har precis kommit igång att skapa digitala skisser till layouter! Det är så kul!! Känns väldigt kreativt!
Efter att ha slängt ur mig frågan på Svensk Scrapbooking-forumet fick jag många tips om vilka program man kan använda till att göra skisser. Jag valde tillslut Power Point för det var väldigt smidigt och hade många roliga valmöjligheter.
I min gamla bärbara pc här hemma hade jag inte PP installerat, men jag hämtade en 60-dagars test-version som jag kör med så länge det räcker!

Nu vill jag dela med mig av skisserna, och förhoppningsvis inspirera till skapande!
Jag börjar lite enkelt och lite smått med att bara publicera en skiss varje måndag här i bloggen. Jag kör inget tävlingsmoment (det finns flera såna bloggar redan). Ni får skapa fritt efter skissen och är sen varmt välkomna tillbaka hit för att länka till er blogg då ni skapat nåt efter en skiss! Det skulle vara jätteroligt!
Vill du spara ner skissen för att använda en annan gång, gör gärna det! Du får hemskt gärna ge mig cred för skissen om du visar upp ditt alster nånstans.

Så dags för den allra första måndags-skissen! Varsågoda!


8 kommentarer:

Hegu sa...

Vilken fin skiss! Den ska jag spara för att använda någon gång...

Anette sa...

Verkligen superfin skiss Ulrika! Den ska jag definitivt lägga in bland samlingen över "favvo-skisser".
Skulle gärna sätta igång och skapa nåt redan nu på en gång, men måste åka till jobbet :/
Har däremot lagt in ett inlägg i bloggen där jag tipsar andra om dina skisser :)


kram
Anette

Marit sa...

Jätte fin skiss Ulrika, ska försöka mig på en layout tänkte jag.

AnnaB sa...

Härlig skiss!!!

Anna Ekman sa...

Så kul med fler skissmakare. Vilken fin skiss.

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vilken bra idé Ulrika! Skisser kan man aldrig få för många av och denna är supersnygg! Kram!

Tess Ekwall sa...

skissen är jättefin, jag använder den gärna!! =) kram.

carina sa...

Jättefin skiss (!), och jag har gjort ett alster med din skiss som inspiration. Länk: http://designbycarina.blogg.se/2012/august/utmaning-och-skiss.html