4 juli 2012

Jordgubbstårta idag på namnsdagen!

Idag har jag namnsdag! Det är Ulrika-dagen, och vad passar bättre än lite jordgubbstårta då?
När jag var mindre ordnade pappa alltid tårta (ibland med jordgubbar) på åtminstone någon av mina namnsdagar. Jag har ju turen att ha min andra dag d. 21 juli, så båda är mitt i sommaren!

Jag passar på att visa en layout med ett foto av just smaskig jordgubbstårta.
Jag har gjort den för SWE Scrapbook där teknikutmaningen för några veckor sen löd: Skapa något med  prickigt, randigt och rutigt!
Jag använde mig av Echo Parks härligt färgglada papper som har snygga grafiska mönster som passar bra ihop!
Tårtan på fotot bakades förvisso till Lasses födelsedag (som också är i juli), men den får symbolisera mitt namnsdagsfirande!


De söta filtblommorna köpte jag för länge sen! Alldeles i början av min karriär som scrappare. Jag har nog använt nån enstaka av dem tidigare, men annars har de blivit liggande... Synd, för de är väldigt söta!


Den söta solen och molnet är dekorationer från Studio Calico. De är vita från början, så kan man färga dem med mist eller fluid chalk.


3 kommentarer:

Tess Ekwall sa...

wow!! snygg lo!! älskar ditt upplägg och färgerna du använt!!
och ett stort grattis till dig på din dag!! kram, tess.

Anette sa...

Grattis på namnsdagen!

Vilken härlig LO! Man blir verkligen KANONGLAD av färgerna :)

Och tårtan; to die for! ;)


kram
Anette

Jozebelle sa...

Grattis på namnsdagen! Mysig LO dessutom.