26 augusti 2012

En layout till Scrap-Perras skissutmaning v. 34

Jag antog utmaningen denna vecka hos Scrap-Perra. Med en kul skiss gjord av min kompis Helene som är med i Perras designteam var det svårt att stå emot! HÄR hittar du deras blogg, de kör ny skissutmaning varje måndag!
Så här ser skissen ut:

Och så här blev min layout:


Helt utan mönstrat papper! Ganska ovanligt för att vara jag!
Jag tog fasta på rutmönstret  samt den "krusidulliga" vänsterkanten på skissen. På min layout blev det till sömmar sydda på symaskinen och ett utstansat mönster gjort med en kantstans från EK Success.


Två jättefina dekorationer som jag köpt alldeles nyligen fick bli färgklickarna som behövdes på den här layouten. Dekorationerna kommer från Little Yellow Bicycle.


Tack för en rolig och inspirerande skiss, Helene!

2 kommentarer:

Cilian sa...

Så fin tolkning av skissen!
Jag satt också och funderade på ett rutmönster men då ett ritat mönster, valde dock en annan lösning på det hela.

cissi sa...

Vilken fin LO. Står det Linköping? Jag kommer nämligen därifrån.