7 september 2012

En kväll - en utmaning

Igår kväll var jag med på en utmaning som var riktigt kul!
Man skulle skapa ett alster som hade något att göra med sjukdom... Det låter ju kanske inte så skoj, men det är viktigt att inte bara skapa när det är glatt och roligt, utan även lite jobbigare stunder är värda att skapa något om. Kanske ett krya på dig-kort, eller en layout om någon som skadat sig, och där man vill minnas hur det var.

Jag plockade fram foton från Lukas lilla olycka i somras då han bröt handen.
Han trillade från ett av trädet i vår trädgård och hamnade med vänsterhanden under kroppen.
Eftersom jag var på annat håll, åkte Lasse in med honom till sjukhuset. Jag bad Lasse ta ett foto av honom där på akuten, och han lyckades få en lite suddig mobilbild iallafall! Allt måste förevigas!

Så här blev min layout:


Det svarta bakgrundsmönstret är gjort med hjälp av svart akrylfärg och en mask som jag fick hem nyligen i mitt vinstpaket från Scrap-Perra. Jag kom ju trea i den stora Sommartävlingen hos dem!


De färgglada papprena är från Bazzill och kallas Two Scoops. De är snyggt torr-embossade med fint mönster, men inte av mig! Papprena ser ut så när man köper dem! ;-)



Inga kommentarer: