4 oktober 2012

Bidrag till septembers bildutmaning på SS

I september höll Svensk Scrapbooking (=SS) en rad utmaningar.
En av dem var en bildutmaning där man skulle inspireras av detta foto:


Jag valde att inspireras av känslan och ljuset i fotot. Jag hittade ett foto som jag redigerat ganska kraftigt så det blev så där ljust och lite överexponerat. Papprena som jag använde till layouten vann jag i helgen som gick då jag var med på Stockholm City Scrap.
Jag tycker papprena passade fint ihop med känslan av milda färger som jag ville få fram.
Vinsten kom från HC Design som var med och sponsrade träffen! Tack för det! :-))


Visst är de coola de där kapsylerna?! De hör till samma serie som papprena.
Min kära bordsgranne på träffen, Lena, vann setet med kapsylerna. Jag anade att hon inte tyckte det var hennes stil så jag erbjöd henne ett byte! Hon fick ett par Maja Design-papper och några blommor, och jag fick de häftiga kapsylerna!


Dessa vimplar som jag aldrig får nog av... ;-)


Ett stort tack till Jeanette (Jeany) för idén och inspirationen jag fick när jag såg hennes kort där hon använt en stencil och ritat cirklar med. Jag stal det rakt av och använde det på två layouter under helgen!


1 kommentar:

Lotta sa...

Åh vilken underbar LO! Tycker du fångat känslan från fotot så bra! kram Lotta