18 november 2012

Bidrag till Mollys november-utmaning

Jag hittade en superfin skiss hos Mollys scrapbooking som är utmaning nu under november.
Utmaningen är ett samarbete med en butiksblogg i Nya Zeeland som heter Crazy Monday Kits. Ägaren av det företaget, och ägaren av Mollys (Lilo) har blivit vänner genom scrapbookingen. Därför ska man skapa på temat Vänner, och så klart inspireras av skissen.
Skissen ser ut så här:



Jag valde att använda ett foto av mig och Petra som tidigare drev Scrapgalen.
Fotot är från förra sommaren, och jag vill minnas att det var hennes man Lage som tog fotot. Det är hemma hos oss på altanen, och Petra med familj var hos oss för en trevlig kväll med lite grillning och mysig samvaro. Så här ser layouten ut:




Petra och jag träffades också genom scrapbookingen! Första gången vi träffades var tidig vår 2008 på en av Enköpingspyssels träffar.
Vi fortsatte hålla kontakten, och senare det året startade hon Scrapgalen. Jag sökte till designteamet och blev en av de utvalda! Vår gemensamma resa med Scrapgalen var påbörjad, och skulle bli lång (fyra år), rolig och otroligt inspirerande och givande!!



På ett sätt är den här layouten inte bara en "hyllning" till Petra, Scrapgalen och vår vänskap. Det är också lite en hyllning till hobbyn scrapbooking i sig, och alla de människor jag lärt känna genom den. Jag tror att 75 av mina vänner på Facebook är scrappare (en del har jag aldrig träffat, men vi har "setts" i cyberspace), och säkert 25 av dem jag har i min telefonbok i mobilen är sådana som blivit nära vänner genom scrapbookingen.


Vilken fantastisk hobby det är! Heja oss, heja alla glada och trevliga människor man träffat, och heja alla duktiga scrappare som gör så mycket fint och som inspirerar mig varje dag!

3 kommentarer:

Chris_P sa...

WOW vad snyggt!!!

UlrikaT sa...

Vilken underbar tolkning av skissen! Helt otroligt effektfullt med de svarta cirklarna!

Rozzan sa...

Vilken härlig LO!! Du är så duktig med färg och form, dessutom alltid så väl genomtänkt mot olika skissar. Du inspirerar verkligen:)
Ha det bäst