14 februari 2013

En canvastavla med rosor och fjärilar

Idag ska jag visa en canvastavla som jag gjort som dt-uppdrag för Scrapgalen!
Jag fick bl.a. detta söta papper i mitt senaste kit, ett Cosmo Cricket-papper fullt med vackra rosor och fjärilar!

Jag ägnade en hel del tid åt att figurklippa ut dessa vackra saker, och några av dem använde jag till denna tavla:


Första steget var att stryka hela canvasduken med gesso för att grunda den och "mätta" tyget så att inte annan färg sugs in för mycket.
Därefter duschade jag tavlan (då gesson torkat) med Glimmer Mist genom en stencil för att skapa det gröna mönstret.


Därefter smetade jag gesso genom en annan stencil.
Jag "stämplade" också vit akrylfärg med hjälp av en tom toarulle.
Och allra sist fäste jag mina urklippta blommor och fjärilar med decoupagelim. Notera gärna att de avskurna kanterna på en del av rosorna är inget jag gjort, utan dessa var tryckta ute vid kanterna på pappret. Jag använde mig av detta då jag placerade ut dem på tavlan!



Allt material hittar du hos Scrapgalen!

3 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Riktigt läcker!! Fick jag bra tips för mina canvas-dukar här hemma ;-). Har gesso men använt den lite för lite så nu får det bli ändring på det. Glad alla hjärtans dag. Kram

Anna sa...

Wow vilken fin tavla Ulrika!

Vinterkramen Anna

Anna sa...

Wow vilken fin tavla Ulrika!

Vinterkramen Anna