24 maj 2013

Galet gult!

Idag ska ni få se en knalligt gul layout som jag gjort för Kristinas Scrapbooking!
Jag visade upp den i Kristina-bloggen igår.


Jag började med att kladda på gul Distress Stain (Mustard Seed).

Då gjorde jag så här: Jag höll flaskan upp och ner och stötte den mot en ihopknycklad plastpåse som jag höll i handen. Jag klämde ordentligt på flaskan så att det skulle komma ut mer... Och TJONG!! Så flög munstycket av och den gula färgen rann ner på mitt cardstock, mina händer och på det oskyddade matsalsbordet... Suck!!
Don't try this at home! ;-) Hihi! Använd istället mist, eller om du möjligtvis grejar att pilla loss munstycket på Distress stainen och kanske "suga" upp lite färg med en pipett...

Nå, när nu munstycket ändå hade lossnat (och mina händer var alldeles knallgula!), så passade jag på att med just en pipett få upp lite färg ur den till hälften tömda flaskan. Jag använde en ny plastpåse och ett nytt cardstock, och lyckades till slut skapa den bakgrund ni ser här ovan!



Fina papper från BoBunny (med text) och Reprint (gult).
Egengjorda halvpärlor med hjälp av en Paper Pen.


Allt material hittar du hos Kristinas Scrapbooking.



4 kommentarer:

Päivi sa...

Ausch... Hoppas du fick bort färgen från bordet och andra ställen den inte ska var på :) Händerna kanske blev gula ngn dag?

Vilken super läcker layout!!! Och vilket häftigt foto! Antar du redigerat det i något bildredigeringsprogram?!?! Jag (som visserligen jobbar med programmering...) kommer aldrig överens med någon programvara nuförtiden :D Men jag måste prova på mer känner jag detta foto du har är ju bara sååå läckert!!!

Trevlig helg!

Anna Ekman sa...

Ajdå! Men layouten blev toppenfin!

Beatrice sa...

Tack för varningen! :-O Men snygg LO blev det och jag gillar också hur du redigerat ditt kort (och undrar såklart också hur du gjorde..) :-)

Johanna Thelin sa...

Ibland har man lite otur men så snyggt att skapa i gult. =)

Ha det fint!