14 juni 2013

Los Angeles dag 1 och 2

Så här ser utsikten ut från vårt hotellfönster på Crowne Plaza i Redondo Beach, Los Angeles.
Första dagen var till en början lite mulen, men det blev soligt längre fram på dagen!


Vår hyrbil, en Dodge minivan.

Vår första utflykt, till Universal Studios.

Hit in vågade sig Lukas och Lasse, 
men Pontus och jag hoppade över det... ;-)

På flera ställen fanns såna här som sprutade ut kall "ånga".

Pontus och Mr. Bean.

Lukas testar en motorcykel.

Jag och utsikten från Universal Studios-området.

Den allra häftigaste attraktionen i denna temapark var nog Transformers!
Man satt i en vagn och hade en 3d-film projicerad runt om sig 
så att det kändes som om man var med i filmen!

Här träffade vi på Megatron utanför. Jag tror att det var en riktig
människa inuti den där dräkten... ;-)


 På väg in!!

 Här fick vi också träffa Optimus Prime, en annan av Transformers-figurerna.

Här är Pontus som har köpt sig en dricka-bägare 
som ser ut som ett Transformers-huvud.

Lukas!

Den här attraktionen var faktiskt också ganska häftig!
Jurassic Park. 
Där åkte man "båt" runt i ett landskap med dinosaurier. 
På slutet åkte man nerför en brant backe! Hjääääälp!!!

Vi kikade på en riktigt häftig show inspirerad av filmen Waterworld.
Skådespelarna var stuntmän som hade varit med ett flera av de kända storfilmerna, 
t.ex. Spiderman.
Det var mycket waterjet-åkande och mycket pyroteknik!
Lukas valde att sitta längst fram för att bli nerstänkt med vatten! 
Vi andra satt en bit upp och förblev torra...




2 kommentarer:

Birgitta Malmstedt sa...

Gud, så häftigt! Så mycket spännande saker. Grabbarna ser litet trötta ut, men det beror kanske på resan. Hoppas ni får en fortsatt fin vistelse.
De norpar väl inte dig där på Universal Studios. Du ser ut som en riktig filmstjärna!
Kram till er alla.

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kan tänka mig att grabbarna gillade detta! Jag har läst baklänges ;) så detta tog jag sist men nu är jag ikapp :) Vilken bra resedagbok du får nu! Kram!