21 augusti 2013

Scrap-Perras sommartävling - lifta en layout

Förmodligen mitt sista bidrag till Scrap-Perras sommartävling... 
Jag valde den utmaningen där man skulle lifta en av DT-medlemmarnas layout. Det är Therese som gjort denna läckra layout:


Jag inspirerades av de metalliska detaljerna och plockade fram metalltejp från YouDo, en charm (som fanns i mitt tävlingskit) samt en rolig dekoration i form av en galge.
Jag sprayade också baksidan av ett journalingkort med silverfärgad mist!


Jag inspirerades också av Thereses användande av gesso (tror jag att det är) som hon applicerat genom en stencil med prickmönster. Jag valde svart gesso genom en stencil med stort cirkelmönster!


Jag har också använt de stjärn-stämplar som fanns med i tävlingskitet, blomma (också från kitet), samt några turkosa wellpapp-ramar som jag rotade fram i scraphörnan.


1 kommentar:

Päivi sa...

Vilken urläcker lift! Färgvalen är ju bara så perfekta :)

Du, jag har gjort en layout som jag bloggar i K-design bloggen idag utifrån en av dina skisser. Kika gärna in om du har tid :)
http://k-designsblog.blogspot.se/2013/08/scrappa-dina-sommarfoton-med-in-colors.html

Ha det bäst!