1 september 2013

Sommarutmaningar hos Veckans Skiss - tema hallon och jordgubbar

Jag inser nu att jag helt missat att visa denna layout som jag gjorde som inspirationsalster för en av utmaningarna hos Veckans Skiss Sommartävling!
Nu är ju hela tävlingen överstökad, och vinnarna korade... Så jag kan alltså inte göra reklam för utmaningarna! Typiskt!
Men jag kan väl få visa min layout iallafall?

Så här ser skissen ut:


Och så här ser mitt inspirationsalster ut:


Jag har använt en doily modell större längst bak.
Ovanpå den sitter några spillbitar (den röd-randiga är YouDo!)


Skeden är precis densamma som finns med på fotot på layouten.
Ni vet ju hur tokiga vi scrappare är?! Att vi faktiskt slickar av skeden, virar in den i en servett, stoppar den i handväskan, packar den i resväskan och flyger över Atlanten med den bara för att sen kunna göra den perfekta layouten! ;-)


Halvpärlor från YouDo.

1 kommentar:

Tess Ekwall sa...

hej ulrika. vilken fantastisk lo!! gillar färgvalet och de fina dekorationerna, såååå fiffigt med skeden. du är så talangfull. snygg skiss ovan med, tror jag lånar den och skapar något i min smashbook. kram och ha en härlig kväll, tess.