13 november 2013

Till LillBlommans skissutmaning!

Min kära vän Ullis "LillBlomman" har ju en helt fantastisk skissblogg.
Jag har tolkat en del av de fina skisser hon haft med där, och denna månad är inget undantag!
Jag gillade verkligen denna skiss:


Min tolkning kommer här:


Jag har verkligen lekt med mist!
Bakgrundspappret från Creative Imaginations stänkte och droppade jag 
svart, turkos och silverfärgad mist på.


Jag har också använt Distressdyna genom en stencil (prickarna),
och jag ritade cirklar genom en annan stencil.
Bakom papprena har jag också stämplat med en texturstämpel från BoBunny.


Jag har använt snygga papper i svart och lite turkost.
Jag har också använt en läcker metalltejp från YouDo som jag skrynklade
till lite innan jag fäste den på layouten.
Ni ser också en bit måttband i plast från IKEA (jajamensan, scrapsaker hittar man överallt!).


Den stora grå blomman och den lilla svarta kommer från Prima
De små är körsbärsblommor som jag köpt från Iamroses.


3 kommentarer:

Luce sa...

Knallkul! Kjempeflott bruk av stempel, stensil og mist, lekre farger og nydelig pyntet!
Ha en fin helg..(Litt på forhånd) :o)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Så otroligt snygg!! En av dina bästa tror jag! Tuff, stilren och ändå har du blommor med ;) Tack för att du är med och tolkar skissen! Kram och ses snart :)

Anonym sa...

Riktigt, riktigt snygg! Färgerna, materialen och teknikerna passar verkligen perfekt ihop. Och vilken snygg texturstämpel från BoBunny, den skriver jag upp på min önskelista!