7 januari 2014

Pontus i rött-vitt-svart

Idag ska jag visa en layout som jag gjort med några av mina favoritpapper från BoBunny! Head over Heels heter serien, och är årets Alla Hjärtans Dags-serie.
Layouten gjorde jag som ett uppdrag för SWE Scrapbook där vi i måndags visade upp våra tolkningar av Helenes fina skiss:

Visst är det läckert med svart, vitt och rött ihop?!
Jag började med att rita ramen runt layouten, och stämplade med en snygg texture stamp, den som ser ut som fläckar efter en kopp.

Papper och dekorationer kommer uteslutande från BoBunnys härliga serie!
Jag började med att för hand rita en ram runt bakgrunds-cardstocket.
Jag gillar den effekten som blir av det.


Åh vad jag älskar att jobba med dessa tre färger ihop!!
Rött, vitt och svart blir så härliga kontraster!


Jag vill varmt rekommendera BoBunnys texture clear stamps
alltså stämplar som ger ett visst mönster, eller en bakgrund.
Dessa tre t.ex. (som finns hos Kristinas Scrapbooking, varifrån jag lånade bilderna):


Ni ser att jag använt en av stämplarna i det högra kitet till mina "fläckar här nedan:


Inga kommentarer: