2 januari 2014

Summering av 2013

Dags att summera året som gått! 2013, ett fantastiskt år ur många olika synvinklar!
Scrapmässigt var det året då en av mina högsta drömmar gick i uppfyllelse! Jag kom med i ett stort internationellt designteam!!
Jag var en av de utvalda som fick äran att designa för BoBunny under sista halvan av 2013 och första halvan av 2014. Heeeeelt otroligt, och OJ så skoj!!!


Jag deltog i en del lite större utmaningar, dels YouDo's cyber-crop i vilken jag kom på delad förstaplats. Tack vare det fick jag äran att vara gäst-designer för dem under en vecka i somras!
Jag deltog också i European Scrap Battle som startade i augusti. Jag deltog bara i layout-kategorin, hängde med några veckor, men slogs ut efter tre-fyra omgångar.

Sommar-tävlingen hos Scrap-Perra var ju ett måste! Jag köpte det stora kitet och fick fina papper från My Minds Eye att jobba med! Jag vann flera av deltävlingarna och blev totalsegrare också!! Åh så skoj!!
Även Scraplagret höll en cyber-crop. Jag deltog, och vann i två av deltävlingarna och kom trea totalt. :-)

Mitt uppdrag för Kristinas Scrapbooking tog slut under hösten, och strax innan hoppade jag också av Veckans Skiss.  Två mycket roliga uppdrag som jag tyvärr var tvungen av avsluta. Man har ju inte obegränsat med tid...

På det mer privata planet hände det också mycket! Det allra största var väl ändå att jag äntligen blev faster till en liten sötnos som fick det stiliga namnet Artur! Han föddes 5 september, och har nu hunnit bli så stor att han är ganska stadig i nacken, ler mot en, och är vaken långa stunder!

Dec. 2013

Jag och mina tre grabbar (sönerna och maken alltså) gjorde i juni en helt fantastisk resa till USA.
Vi var borta 16 dagar och hann se Los Angeles, San Fransisco, nationalparkerna i Sequoia och Yosemite, samt allt däremellan! Vi bilade totalt 250 mil under dessa dagar, och upplevde sååå mycket!



Tidigt på hösten drog jag med fem tjejkompisar på en toppenresa till Rom! Fyra dagar fyllda av kultur, sightseeing, shopping, vindrickande och besök på mysiga restauranger! Underbart!!


Jag tänkte visa er några av de layouter jag gjort under året. Det är de jag själv gillar allra mest, och jag hoppas att ni gillar dem också!
Varsågoda!


De två första layouterna här var de första jag designade för BoBunny.
Jag använde serien Zip-A-Dee Doodle som jag blev så förtjust i!
Och som ni ser använde jag samma gulliga foto av Lukas på båda layouterna, men det ena i svart-vitt.



Det här var mitt första bidrag i turneringen European Scrap Battle. 
Papper från Echo Park.
Jag gick vidare i denna omgång...

...och gjorde sedan denna layout till nästa utmaning i turneringen.

Den här layouten gillar jag för att den är så "galen".
Jag gjorde den för SWE Scrapbook, och efter en skiss av Katja Mezzanotte 
som är en av DT-medlemmarna.

Här är ett bidrag till en av Inkidos utmaningar under året.
Papper och dekorationer från BoBunny, mestadels från serien The Avenues.
Man skulle lifta valfri layout ur deras fantastiskt inspirerande blogg,
och min tolkning av en av LillBlommans jättefina layouter blev så här:

Design-uppdrag för SWE Scrapbook.
Jag passade på att använda favoritpapper från The Avenues (BoBunny).

Ett bidrag till veckoskissen hos Scrap-Perra.
Samma läckra papper från BoBunny som på layouten här ovan!

Med denna layout vann jag i LillBlommans skiss-blogg!
En underbar blogg som tyvärr avslutats nu. 

Detta var mitt bidrag till en utmaning hos Scrap Africa
en blogg som jag upptäckte i slutet av året!
Jag kom på en hedervärd tredjeplats.

Roligast är att scrappa lite "tokiga" foton på ungarna!
Som detta roliga foto på Lukas!

Bidrag till en av skissutmaningarna hos australiensiska Scrapfriends.

Ett av mina bidrag till Scraplagrets cyber-crop. Papper från BoBunny.

Jaha, när gjorde jag denna då...?
Var det kanske ett dt-uppdrag för SWE Scrapbook?
Minns inte riktigt, men jag gillar färgerna!
Washitejp i massor, men inte så många mönsterpapper!

Ett av mina bidrag till YouDo's cyber-crop.
Jag knåpade ihop denna på den stora träffen i Globen i våras!

Kul att jobba med stämplar, bläckstänk, mist och stenciler!

Den här layouten gjorde jag för Kristinas Scrapbooking.
När jag skulle "skaka ut" den gula färgen på en påse för att sedan
smeta ut det på cardstocket höll det på att gå helt åt fanders!
Flaskan gick upp och färgen rann ner på pappret och över halva bordet!
Men som ni ser blev det rätt ok ändå... Lite extra mycket gult bara! :-)

Nu är 2013 slut, och vi blickar fram mot ett 2014 som jag räknar med blir lika fantastiskt!!
Vi ses väl på nån träff, eller kanske någonstans i cyberspace?!
Kram till er alla!


2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Vad många vackra färgglada alster du har gjort under året! Jag har sparat en del som inspiration!

Saludos y hasta la vista,

Charlotta

Christel sa...

Jättefina, alltid så fina färger och kompositioner, gillar mycket!