12 mars 2014

Nu har jag piffat till mitt ipad-fodral också!

Inspirerad av de mobilskal jag piffat till, så gick jag nu på ipad-fodralet också!
Det var tråkigt svart, och blev nu snäppet roligare!


Min scrapkompis Katja "Mezzanotte" har också piffat sitt ipad-fodral. Det var när jag såg hennes för någon månad sen som jag bestämde mig för att "våga" göra nåt åt mitt fodral!


Jag använde en fin stjärnstämpel från Gummiapan, en textstämpel från Prima samt Enamel dots (de röda).
Jag gjorde också små halvpärlor med hjälp av en svart Paper Pen.

Här kommer en beskrivning på hur jag gjorde detta fodral:

*Grunda med två lager gesso, låt torka emellan strykningarna.
*När gesson torkat, stryk på valfri akrylfärg med ett finger.
Jag har använt en färg som heter Studio Acrylics och finns på Panduro.
*Stämpla på vitt silkespapper, riv ut motivet,
och fäst det sen med decoupagelim.
Fördelen med att stämpla på silkespapper är i det här fallet
 att vecken på fodral-locket gör att stämpelmotivet inte hamnar helt perfekt.
*Gör gärna lite mönster med valfri textstämpel, dock helst en clear stamp.
Använd stämpeln utan kloss och dutta bara en liten del av texten mot stämpeldynan.
Som du ser är det bara en liten del av texten som syns på mitt fodral.
*Gör skuggningar runt motiv med en Pitt Pen Big brush. Jag har använt en grå sådan.
*Gör highlights och prickar med vit penna.
*Spraya lätt med Fixativ (utomhus!!)
Om du inte har fixativ kan du "i nödfall" använda hårspray.
*Fäst eventuellt halvpärlor på fodralet. Jag använde Enamel dots.
*Avsluta med att lacka skalet med t.ex. High Gloss Varnish från Liquitex.
Jag har köpt min på Kreatima.
Jag lackade tre gånger och lät det torka emellan.