16 april 2014

En tavla med några tänkvärda ord

I helgen som gick var jag på en special-scrapträff. 
Det var alla vi tjejer som är med i Scrap-Perras design-team som var hembjudan till Per och Mia som driver företaget på träff fredag-lördag.
Vi hade en väldigt trevlig träff där vi hann med att både planera framtida utmaningar och scheman, samt pyssla en del!
Jag gjorde t.ex. denna tavla:


Jag grundade en canvasduk med gesso. När det torkat fäste jag bitar av ett jättesnyggt
Studio Calico-papper med en massa ord på.
På några ställen petade jag in några gula mönstrade papper ur samma Studio Calico-serie.


Efter att det torkat använde jag en stencil med bokstavsmönster 
och duttade turkos akrylfärg på tavlan. 
Det blev dock helt misslyckat...
Så jag smetade ut färgen, och det blev de turkosa fälten man ser på tavlan! 


Sen stämplade jag med två olika stämplar,
bokstavsstämpeln kommer från Dylusions,
och den prickade cirkeln kommer från Gummiapan.
Allra sist fäste jag några matchande enamel dots på tavlan
samt ritade streck och små kryss runtom kanten med en svart penna.

Canvasduk, gesso, papprena, akrylfärg och enamel dots hittar du för övrigt hos Scrap-Perra!

Inga kommentarer: