27 maj 2014

Artist Trading Cards - med foto-tema

Idag ska jag visa er 12 stycken ATC jag gjort.
Korten har jag gjort som ett DT-uppdrag för Hobbyworld. Jag passar också på att vara med i en s.k. swap. Det är helt enkelt ett sätt att byta kort med varandra. På Facebook finns en grupp där vi som är intresserade av att byta ATC med varandra. Denna månad var temat KAMERA.


Jag kom direkt att tänka på mina fina trä-dekorationer i form av kameror 
som jag fick i mitt enorma DT-kit från Hobbyworld
Jag fick också supersnygga papper från Basic Grey med resetema.
Jag tycker personligen att fotografering och resor hör ihop, 
så det blev perfekt att kombinera dessa två och skapa korten så här!



Jag hade gesso på vit cardstock, lät det torka, och färgade sedan in korten
med Martha Stewarts akrylfärg i olika färger.
Jag använde ett finger för att applicera färgen.


Trädekorationerna kommer från Prima.
Visst är de tuffa!


Jag gjorde totalt 12 kort.
Det blev tre olika serier med fyra kort i varje.
Alla är gjorda i samma design, men med olika färgställningar.



Här kommer en bild med alla 12 korten samlade!



Inga kommentarer: