13 juni 2014

Kort och presentpåse - tema fotboll

Såg ni mitt inlägg igår? Då visade jag upp ett kort och en presentpåse med tema havet.
Detta kort och denna påse som jag ska visa idag har istället tema fotboll. Det syns ju ganska väl, eller hur?!
Alla dessa saker har lämnats över till en kollega som i sin tur ska ge dem till två älskade och omtyckta förskole-lärare på dotterns förskola!


När jag fick beställningen blev jag först lite fundersam. 
Jag anade att jag inte hade några papper och dekorationer med fotbollssmönster.
Men jag fann på råd! Jag ringde min kära scrapkompis Ullis "LillBlomman".
Jag anade nämligen att hon hade något i lager!
Papprena kommer från Papirdesign, och är så tuffa!


Jodå, mycket riktigt! Ullis hade några fotbollspapper som hon inte fått användning för!
Jag fick dem av henne, hon är verkligen en ängel!


Jag la till svart, vit och grå cardstock samt några blommor.
De roliga små runda fotbollsdekorationerna har jag själv enkelt gjort!
Jag stansade ut fotbollar ur ett av papprena. Sedan fäste jag självhäftande
epoxyknappar på dem, och vips så hade jag perfekta dekorationer!


I påsen tänker jag att min kollega kan stoppa ner lite godis eller kakor, 
eller kanske en passande present!


Insidan av kortet blev också dekorerat:


Till och med bak på påsen hamnade några fotbollar!


Inga kommentarer: