25 juni 2014

Layout med gamla produkter

Visst är det så att man köper på sig liiiite för mycket scrapsaker ibland... Och en del av det blir liggande. Och det blir till slut "gamla grejer". Men vore det inte skoj att plocka fram en del av de där gamla grejerna och skapa något med dem?!

Jag fick en chans att göra det när jag blev tillfrågad av min kollega i BoBunny-teamet Denise Van Deventer, om jag ville gästa utmaningsbloggen Scrap Africa
Utmaningen nu i juni skulle vara just att rota runt i sin samling med gamla produkter och använda dem på ett alster. HÄR hittar ni utmaningen.


Jag plockade fram punchinella (det svarta nätet), gamla bokstavs-thickers,
diecut-papper från Jenni Bowlin, grungeboard och mönsterpapper ur min spillbitslåda.


Grungeboard var en rolig produkt som kom för flera år sen.
Självaste Tim Holtz stod för den uppfinningen, och det var jättepoppis under en period.
Jag har en del liggande, och det är verkligen synd att jag inte använder
det mer än vad jag gör... Det är en härlig produkt!
Jag gjorde grungeboarden svart med hjälp av Distress Ink pad.


För att uppväga allt det gamla, valde jag ett foto på tre par nya skor.
Jag köpte dem i en butik på Åland för ett par somrar sen!

Jag hoppas att jag kunnat inspirera er att plocka fram de där
gamla sakerna som bara blivit liggande, och scrappa med dem! 
Lycka till!

2 kommentarer:

Maya sa...

Å, jeg kjenner igjen noen av de gamle sakene - de ligger i skuffen min også! Kjempe stilig LO!

Denise van Deventer sa...

Thanks so much for Guest Designing for us at Scrap Africa! Your page is really gorgeous and I really do love the sentiment! Gorgeous colours and a stunning design! Thanks again...much appreciated! x