20 juli 2014

Framme i Grythyttan

Jag har hittat en kul inspirationsblog som heter White with 1.
Där har man varje månad utmaningar där man ska använda vitt ihop med en annan färg (svart verkar man få ha med också om man vill).
Jag älskar ju detta upplägg, och ville gärna vara med och tävla!


Månadens färg i utmaningen kallar de duck egg.
De bidrag som redan laddats upp gick i blått, så jag antar att detta blir rätt?! ;-)


Jag har inga mönsterpapper alls, utan har jobbat med stämplar (Panduro)
och washitejp för att göra layouten.
Jag har också med en chipboard-cirkel från Blue Fern
Den färgade jag in med svart Distressdyna.


Den blå färgen har jag skapat genom att skrapa av färgflagor från mina nyinköpta
torrpastell-kritor! Det var riktigt skoj att jobba med dem!
När flagorna låg där på pappret så sprayade jag på dem med en blandning av
vatten och lite Gum arabic, en sorts medium som används som bindemedel.
Jag smetade ut de fuktade färgflagorna med fingret, och skapade på så vis
en sorts vattenfärgseffekt. 


Kritorna köpte jag på Kreatima i Stockholm.


En bit sytråd fick vara med också. Jag gillar den effekten!

4 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Såå läckert! Gillar verkligen din stil. Följer dig flitigt i bloggen. Försökte skicka ett mail på adressen i din säljblogg men den funkade nog inte. Du har gett å ger mig massor av input å inspiration. Vill bara tacka för det. Har du några tips att dela med dig om hur du tänker när du ska göra en LO ? Nyfiken ;)
Mvh Anna

Katie sa...

This is a gorgeous page! I am glad you found our challenge blog, I look forward to seeing more of your work! Thanks for joining us at WW1.

Rikki Graziani sa...

WOW!!!!!!!!!! this is amazing. Thanks for playing along with WW1

scrapwitch sa...

oh I especially LOVE this layout. Im glad you like the challenge , please join us every month .
Tack x