12 augusti 2014

Bakom mina solglasögon

Vad härligt det är att jobba med starka och kontrasterande färger!
Här blev det som ni ser, svart, vitt och gult.


Jag har inte använt några mönsterpapper.
Bakgrunden är nerkladdad med gul mist som jag sprayat på en ihopknycklad plastpåse.
Jag har också stänkt med svart mist samt stämplat 
med en tuff stämpel med cirkelmönster. Det är Gummiapan som gör den!


Jag har också använt washitejp och en bit svart punchinella.
De små gula knapparna är riktigt roliga! Jag har faktiskt gjort dem själv!
Materialet är en papperslera som tillverkas av Martha Stewart.
Den heter Crafter's Clay.
Man köper leran (som finns i olika färger) i små förpackningar.


Om man inte vill ge sig på att skapa egna figurer eller skapelser, så kan man
köpa små formar som man trycker ner leran i. 
Här är några exempel på de som finns! Så fina!!

Man plockar sedan ur leran och lägger dem att torka över natten. 
Man kan sedan måla dem om man vill, eller behålla dem som de är.
I detta fall använde jag gul lera och valde som ni ser att behålla den färgen!


Gillar ni mina gul-vit-randig cirklar? De är utstansade ur en gammal musmatta!
Man tager vad man haver, liksom! Allt går att scrappa med, kan man också säga!


1 kommentar:

Unknown sa...

Great layout! Love the colors.