5 augusti 2014

It don't matter if you're black or white

Känner ni igen strofen som jag använt som rubrik?
Den är ur Michael Jacksons stor-hit Black or white från 1991.
Med denna layout tävlar jag i White with 1:s utmaning denna månad! Läs mer om utmaningen HÄR.


Bakgrunden skapade jag genom att smeta ut silverfärgad mist, och sedan stänka lite med den.
Jag droppade också svart Liquitex-bläck på pappret, samt stänkte svart mist med hjälp av en pensel.


Jag använde en stämpel med rutmönster från Kaisercraft att stämpla med.
Jag har använt två olika sorters washitejp.
Cirkelmönstret har jag gjort med hjälp av en stencil och svart Distressdyna.


Metalltejpen kommer från YouDo.
De dekorationer jag använt är svarta och silverfärgade öljetter från American Crafts,
transparanta epoxy-stjärnor från Epiphany Crafts samt svarta filtblommor.


3 kommentarer:

Rikki Graziani sa...

This is too cute, love everything about this page. Thanks for playing along with WW1

Katie sa...

What a great idea for a title! Great page! Thanks for joining us at WW1.

scrapwitch sa...

Nice work, i love the metal trim