31 maj 2015

Dekorerade mobilskal - för BoBunny

Det var ett tag sen jag visade upp några dekorerade mobilskal här i bloggen.
Men här kommer två stycken jag nyligen gjort!


Jag har gjort dem med material från BoBunny.
Jag började dock med att grunda dem med gesso i två lager.

Idén att dekorera/altra mobilskal fick jag först från mina go'a scrapkompisar
Lena Larsson och Katja "Mezzanotte" Joulak.
De har också kommit med goda råd längs med vägen!
Tack, tjejer!



Här kommer en beskrivning av hur jag gjort dessa skal:

*Sandpappra skalet så att det blir en mindre blank yta.
*Grunda med två lager gesso, låt torka emellan strykningarna.
*När gesson torkat, stryk på valfri akrylfärg med ett finger, eller
använd en stencil ihop med färgen som jag gjort på det blåmönstrade skalet.
Jag använde BoBunnys Pearlescents som egentligen är tänkt att göra egna halvpärlor med.

*Gör gärna lite mönster med valfri textstämpel, dock helst en clear stamp.
Använd stämpeln utan kloss och dutta bara en liten del av texten mot stämpeldynan.
*På det blåmönstrade skalet har jag också ritat svarta prickar i några av stjärnorna.
Det gjorde jag med en Pit Pen Big brush.
*Fäst rhinestones eller halvpärlor på skalet.
*Avsluta med att lacka skalet med t.ex. High Gloss Varnish från Liquitex.
Jag har köpt min på Kreatima.
Jag lackade tre gånger (på inrådan från Lena!), och lät det torka emellan.



Var det inte lite typiskt att jag gick och köpte en ny, större mobiltelefon 
bara några veckor efter att jag gjort dessa skal...?
Jag får skylla mig själv...
Kanske får jag köpa ett skal till min nya iphone 6, och piffa till det...?!
Jag vet ju hur man gör iallafall!


Inga kommentarer: