12 november 2015

Mobilskal med Heidi Swapps modeling paste

Det är lätt att piffa till ett mobilskal som kanske blivit lite nött. Här visar jag ett mobilskal som jag fick av min son. Där hade just det hänt, att mönstret nötts bort. Men det fixade jag till!
Detta är ett DT-uppdrag för Cili In Papers.



Om skalet är blankt kan det vara bra att rugga upp ytan med sandpapper först.
Jag grundade sedan med gesso. Pensla på gesso i tre lager, och låt torka emellan. Sedan stämplade jag ett rutmönster.

Därefter använde jag en stencil ihop med Heidi Swapps läckra modeling paste med metallicfärg! Jag hade på ett ganska tjockt lager av pastan och lyfte försiktigt av stencilen när jag var klar.


När detta torkat (gärna över natten) så stämplade jag hjärtat och de små stjärnorna. 
 Jag avslutade med att lacka skalet tre gånger och lät torka emellan.
Jag tryckte också dit några enamel dots. Vill man vara säkrare på att dotsen ska sitta 
ordentligt bör man fästa dem innan man lackar. 


Materiallista hittar du i bloggen, och allt material handlar du på Cili In Papers!


Inga kommentarer: