18 december 2015

Julkort med speciell vikning

Dessa två kort har nu landat i brevlådorna hemma hos mina föräldrar.
Jag knåpade ihop dem efter att ha fått hjälp med en mall av min scrapkompis Maria Wanderoy. Hon hade själv gjort helt fantastiska kort med den här vikningen, och hon var snäll och visade mig!


Båda korten är gjorda med papper från BoBunnys vinterserier.
Detta första kort är gjort med papper från Dear Santa.


Kortet är dubbelt. Baksidan består av en vanlig kortstomme, en dubbelvikt 15x15-centimeters.
På det så limmar man en lika stor bit som man skurit i samt vikt på vissa ställen.


Jag figurklippte ut två söta "pepparkakor" ur ett av papprena 
och fäste dem på 3D-kuddar.


Det här kortet är gjort med papper från BoBunnys serie Whiteout.

Flera av papprena i serien har helt fantastiska glitter-detaljer.

Det blev ett ganska stilrent kort med fokus på de vackra papprena.

Här ser man hur vackert det glittrar, och vilka fina mönster papprena har!

Kika längst ner i inlägget så hittar du en malla till den här typen av kort.


Dela ett cardstock på mitten.
Den ena halvan viker du bara på mitten som med ett vanligt kort.
Den andra halvan blir det lite mer jobb med.

Du ska bara skära på två ställen på kortet. Det är längs med de fyllda linjerna som
går lodrätt på den vänstra bilden. Börja med detta.
De streckade linjerna betyder att du ska vika.
Notera att de ska vikas åt olika håll. Kika på korten här ovanför för att se hur det ska vara.

Sen är det bara att dekorera, och sedan limma ihop de två delarna.

Inga kommentarer: