24 februari 2016

Skyltar med aluminiumtejp

Jag visade ju för ett par veckor sen upp en namnskylt som jag gjort med aluminiumtejp. Du hittar det inlägget HÄR.
Idag visar jag två skyltar till. Denna gång är det skyltar som numera sitter på två dörrar på jobbet. Vår lilla grupp kallas nämligen för desken.


Jag började med en bit cardstock, 25x15 stort. 
Jag torr-embossade med en ny fin embossingfolder med klock-mönster.


Jag fortsatte med att placera ut små chipboard-hus från Maya Road,
rhinestones samt chipboard-bokstäver.


Jag rotade också fram en förpackning med nycklar från Tim Holtz.
jag använde en av nycklarna, och tycker att det blev riktigt läckert!
Sedan tejpade jag hela skylten med aluminiumtejp. Den hittar du HÄR hos Biltema.


Därefter kladdade jag på lite turkos akrylfärg från Panduro.
Jag torkade av det lite, och gick sen på med svart akrylfärg.
Jag gnuggade med hushållspapper så att en del av färgen försvann från det upphöjda mönstret.


Här kommer nästa skylt. Den är 29x15 centimeter stor.
Till den använde jag först en embossingfolder från Taylored Expressions
Du hittar den HÄR.


Till denna skylt använde jag chipboard-moln och ett hus från Maya Road.


Dessa chipboard-bokstäver är ganska mycket större än de jag använde på den första skylten.
Därför blev den här skylten större (bredare).
Jag fäste sedan aluminiumtejpen över hela skylten.


Jag penslade på guld-akrylfärg lite slarvigt, och torkade av.
Därefter målade jag på svart akrylfärg, och torkade av det överflödiga.


Inga kommentarer: