6 juli 2016

En layout i tre steg

Idag ska jag visa er en layout, eller egentligen är det tre! Jag ska också berätta en rolig och fin historia om det som ligger bakom skapandet av layouten.

Varje onsdag kan man i BoBunny-bloggen se någon i designteamet skapa en layout i tre steg. Detta för att man ska se att man kan göra en enkel, avskalad layout, men också fortsätta bygga på den med mer material och i ett tredje och sista steg få den detaljrik. Idag får ni här se min version. I mitt tredje steg valde jag att göra en matchande layout så att det blev till en dubbel-layout!

Fotografierna på layouterna är inte tagna av mig. De är tagna av en fantastiskt duktig fotograf som heter Lennart Johansson. Han och jag är med i en grupp på Facebook som heter Trädgårdskompisar. Där visar han sina vackra djur- och naturfoton.
När jag fick i uppdrag av BoBunny att skapa något med serien Take A Hike som har ett camping- skog och natur-tema, så kom jag att tänka på Lennarts foton.
För att göra en lång historia kort, jag skrev till honom och frågade om jag fick "låna" hans foton. Han sa ja, han visste vad scrapbooking var, och han trodde inte jag var knäpp som frågade. :-)
Det blev denna dubbelsidiga layout samt en vanlig enkelsidig till som jag kommer visa senare.
Dessa kommer jag skicka till Lennart som tack för lånet av fotona.

Här kommer då steg 1 i utvecklingen av en layout:


 
I steg 2 la jag till mist-stänk, några bårder samt två pilar.
 


 
Så kommer vi till steg 3 då jag la till en högersida!
Jag fick då också chans att visa fler av Lennarts foton.
 


 
Fotot på räven är nog min absoluta favorit!
 



Inga kommentarer: