24 augusti 2016

Canvas med Beach Therapy

Min semester är ju redan slut, men visst börjar man lätt drömma om liiiite mer semester? Kanske skulle man vilja vara på en vit sandstrand med det turkosa vattnet som sakta sköljer in?
Ta gärna en titt på min tavla som kanske har lite av den där strand-känslan!


Jag hade tänkt ta en canvasduk först, men jag "fuskade" lite... Jag rotade fram tjock kartong 
som jag skar till i en lämplig bit och började dekorera!

Jag använde vit crackle paste primer och crackle paste 
direkt på den beiga kartongen runt kanterna.


Jag använde två av mina favoritpapper ur den här fina BoBunny-serien. 
Serien heter Beach Therapy, och det är väl precis vad man behöver?! Strand-terapi! :-)


Molnen stansade jag ut i cardstock med hjälp av BoBunnys fina moln-dies.
Jag målade dem sedan med crackle paste!
Solen gjorde jag med BoBunnys Pearlescents ihop med en stickable stencil.


Även fiskarna gjorda jag med BoBunnys Pearlescents ihop med en stickable stencil.

Trädet är utstansat med en BoBunny-die.
Vågmönstret gjorde jag genom att stansa längs med kanten med en liten cirkelstans.


Inga kommentarer: