2 december 2016

Julgrupper

Jag har en hel del korgar hemma, och älskar blommor. Så därför kombinerade jag dessa två favoriter så här inför jul. Jag gjorde i ordning fyra olika julgrupper med julstjärnor, hyacinter, murgröna och amaryllis.
Här ska ni få se dem:

Små, vita julstjärnor och en vit hyacint med två stänglar. Kottar som jag köpt på Ö&B. 


En stor, röd julstjärna, murgröna, en vit hyacint och mossa som jag plockat ute i naturen.


En vit amaryllis och mossa jag plockat ute i naturen.


Störst av dem alla är denna.
En röd julstjärna med flera stjälkar, två vita hyacint och en murgröna.
Den lilla grå och röda tomten i förgrunden har jag gjort själv.


2 kommentarer:

Tessan/Jejje sa...

Är det verkligen krokus? Är det inte hyacint? :)

Birgitta Malmstedt sa...

Så fina julgrupper du har gjort. Hoppas du får en fin andra advent.Kram från mamma.