1 december 2016

Julkort med embossade snöflingor

Nu är julkortsverkstaden i full gång!
Jag köpte på mig en rejäl bunt "gamla" Maja Design-papper hos Cili In Papers, som passar till julkort. Sen var det enkelt att plocka fram den där högen ihop med några dies och lite embossingpulver, och sen sätta igång!

Det blev bl.a. dessa två kort i blått, vitt och beige som jag visade upp i Cili In Papers blogg igår.. Till dessa har jag använt papper från serien Vintage Frost Basics. HÄR hittar du hela den serien!



Snöflingorna stansade jag ut i cardstock med hjälp av fina dies från Lawn Fawn.
På bakgrundspappret har jag strösslat ut några korn från ett grövre embossingpulver. 
Det kan man med fördel använda "löst" utan att stämpla något med embossingdyna först. 
Men eftersom kornen inte sitter fast i något måste man värma från undersidan.



Det andra kortet gjorde jag i beiga/bruna nyanser. Jag embossade snöflingorna 
med "tenn-färgat" embossingpulver. Det heter WOW och kommer från American Crafts.
Nyansen heter Pewter.


Jag embossade de vita snöflingorna med ett pulver som är vitt med lite skimrande pärlemo-effekt.


Snöflingorna fäste jag med glue dots som jag tycker är perfekt till denna typ av dekorationer.
Ramarna fäste jag med 3D-kuddar för att få lite distans från bakgrundspappret.


Inga kommentarer: