10 december 2016

Julkort med Maja Design - lika men ändå olika

Nu ska jag rada upp hela SEX stycken julkort i ett svep!
Jag har jobbat med papper från Maja Design. Serien heter Vintage Frost Basics, och den finns att köpa hos Cili In Papers.


Jag har använt några olika dies. T.ex. God Jul som kommer från ROX Stamps.
Snöflingor (med stygn) är gjorde med en die från Lawn Fawn.
Kvadrater med korsstygn har jag gjort med hjälp av en die från Lawn Fawn,
och de fina cirklarna med stygn här ovan är utstansade med en die från Dienamics.


På det vänstra kortet här nedan strösslade jag ut lite grovkornig embossing enamel.
Man värmer sedan underifrån så att de smälter, och effekten blir att det ser ut som snö! 


Jag dekorerade med några fina halvpärlor.


Här ser man detaljbild på "snön".


Det är svårt att se stygnen i snöflingorna när man stansat ut i 
mönstrat papper, men om man stansar i cardstock syns de tydligt. Se nedan.


Om man fäster papper och dekorationer med 3D-kuddar får man ett djup i kortet.
Bra effekt, tycker jag!




Inga kommentarer: