3 december 2016

Pentarts tygfärg

I förrgår dök mitt projekt upp i BoBunnys blogg. Jag fick i uppdrag att skapa något med den fina serien Kiss The Cook och att använda Pentarts tygfärg!
Pentart är ett ungerskt företag som gör konstnärs- och hobbymaterial, främst olika typer av färg och lasyrer. BoBunny är återförsäljare i Nordamerika för Pentart, så ihop med det senaste DT-paketet som kom från BoBunny (det vägde 12 kilo!!) så kom massor av härliga Pentart-produkter att leka med!
Så här såg det paketet ut:


Och så testade jag Pentarts tygfärg på en tygservett jag hade.


Det blev lätt att göra ett fint mönster med hjälp av två av BoBunnys stickable stencils.
 

Jag altrade också en sån där aluminumform som man annars använder till att laga t.ex. paj i.
Idén fick jag från min scrapkompis Christin Grönslett "Umenorskan
som gjorde något liknande för ett tag sen.

Den här påsen fyllde jag med mandelformar och gjorde en
så kallad bag topper till. 
Visst blir man lite sugen på kakor och mjölk?!


Inga kommentarer: