22 februari 2017

Två hjärtan för BoBunny

Idag tänkte jag visa dessa två hjärtan jag gjort för BoBunny.
Jag köpte för en tid sedan ett antal obehandlade trähjärtan av en tjej. De behövde inte ligga särskilt länge innan jag kom på vad jag skulle hitta på med dem. Hittills har jag gjort dessa två plus ett hjärta för Cili In Papers som ni såg här i bloggen förra veckan.

Så här såg hjärtana ut från början:


Ett hjärta blev vitt med några lager vit gesso.


Det andra hjärtat blev svart med hjälp av Pentarts Iron Paste.
Därefter gnuggade jag på Pentarts Wax Paste Chameleon på en del ställen.


Sedan dekorerade jag dem!


Jag har använt mina två favoriter bland BoBunnys nya serier som kom här i januari,
Petal Lane (rosa och gult) och Life In Color (blått och svart).



Närbild på alla dekorationer!
Jag klippte smala, smala remsor av papper och fäste under blommorna.
Till blommorna har jag använt en die från BoBunny.


På det vita hjärtat använde jag en av BoBunnys stickable stencils ihop med
gul Glitter Paste för att göra lite bakgrundsmönster.



Inga kommentarer: