16 april 2017

Påskkort för Cili In Papers

Idag på påskdagen tänkte jag visa er de här påskkorten som jag gjort för Cili In Papers.
De syntes i deras blogg tidigare i veckan.


Komplett materiallista hittar du i blogginlägget i Cili In Papers blogg.  
HÄR hittar du inlägget!
Men jag kan berätta så mycket som att jag använt mönsterpapper 
från framförallt Simple Stories, cardstock från Bazzill.


Ägget här ovanför har jag kört genom en embossingfolder och sedan färgat in 
med hjälp av Distressdynor i gult och orange.

Ägget både här ovanför och här nedanför är klippt ur ett speciellt papper från Sizzix 
(finns att köpa hos Cili In Papers, följ länken en bit upp i det här blogginlägget!).
Pappret är lite tjockare, men ändå mjukt och följsamt, 
ungefär som om det vore en blandning mellan papper och tyg...


Ägget här nedanför fick sig en omgång av crackle paste!
Jag tycker att det blev en rätt kul effekt med ett sprucket ägg!


Inga kommentarer: